Garantie

Alle bestellingen worden door mij persoonlijk met zorg ingepakt. Helaas komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat kort na het in gebruik nemen van het product een productiefout wordt ontdekt. Dit vindt ik uiteraard zeer vervelend. Ik sta voor de kwaliteit van de door mij verkochte producten. Neemt u zo snel mogelijk na het constateren van het defect contact met me op zodat het opgelost kan worden.

Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij mij hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zal ik kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Het is vaak niet nodig om een defect product op te sturen, doorgaans volstaat een foto waarop het gebrek duidelijk te zien is. Mocht u van mening zijn dat er sprake is van een gebrek of productie fout of bent u van mening dat een product veel te snel al aan slijtage onderhevig is, laat het me alstublieft weten.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

Klantenservice staat bij mij voorop en ik zal altijd mijn uiterste best doen om bestellingen, vragen en eventuele problemen naar tevredenheid af te handelen. Als u klachten heeft of niet tevreden bent hoor ik dat uiteraard graag, neemt u alstublieft contact met me op zodat we kunnen kijken hoe we het op kunnen lossen.

Bent u het niet eens met de door mij aangedragen oplossing dan kunt u terecht bij verschillende geschillencommissies. 
Ik ben lid van WebwinkelKeur, bij hen kunt u eenvoudig terecht voor een bemiddeling.

Daarnaast ben ik ook lid van de Dibevo, de brancheorganisatie voor dierbenodigdheden en zij hebben ook een geschillencommissie. Hier mag u altijd eventuele klachten of problemen voorleggen mocht u er met mij niet uitkomen.
Het adres is: Geschillencommissie Gezelschapsdieren, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
Voor het laten behandelen van uw klacht wordt wel een vergoeding in rekening gebracht.

Tot slot is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.