Ik heb mijn best gedaan alle mogelijke informatie en mogelijke vragen samen met de veel gestelde vragen op deze pagina samen te voegen.
Heeft u een vraag? Misschien staat uw vraag hier al bij en heeft u snel uw antwoord.

Staat uw vraag er niet bij, of wilt u liever de vraag meteen aan mij stellen?
U mag uw vragen uiteraard altijd aan mij stellen. Ik help u graag!

s
.

Hoe kan ik u bereiken?

U kunt mij bereiken via:

.

Waar vindt ik de bedrijfsgegevens?

Pets Passion is een officieel geregistreerd bedrijf.
U vindt alle bedrijfsinformatie met onze KvK en BTW nummer, samen met de bankgegevens op de pagina met bedrijfsinformatie:
bedrijfsinformatie

.

Kan ik een product bekijken of afhalen?

Jazeker, dat kan.
Ik heb mijn bedrijf en voorraad in ons huis in Franeker.
Het is geen enkel probleem om u producten te laten zien zodat u ze in het echt kan zien en/of passen.
Wel graag op afspraak zodat ik het voor u klaar kan leggen en ervoor kan zorgen dat ik er ben. 

.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestellingen worden altijd zo snel mogelijk verzonden. Ik heb bijna alles op voorraad en kan het dus vaak dezelfde dag nog verzenden.
DHL komt de pakketten vanaf 15.00 uur halen (op maandagen soms iets eerder).
Zolang DHL nog niet is geweest worden de bestellingen nog gewoon verwerkt en klaar gezet voor verzending om zoveel mogelijk nog dezelfde dag te kunnen versturen.

Op de pagina over verzenden en retourneren leest u alle informatie over het verzenden:
Alle informatie over levertijd en verzendkosten

.

Kan ik een product weer terug sturen?

Ja, natuurlijk staat het u vrij om een product weer aan ons terug te sturen.
Ik hanteer een zichttermijn van 15 dagen, welke ingaat op de dag dat u uw bestelling heeft ontvangen.
Bevalt het product niet dan kunt u binnen deze 15 dagen gebruik maken van uw herroepingsrecht. Retouren mogen binnen de zichttermijn zonder aanmelding retour gestuurd worden. U kunt er ook voor kiezen om binnen deze 15 dagen uw wens tot retour bij mij kenbaar te maken, in dat geval heeft u nog 14 dagen extra de tijd om het product daadwerkelijk retour te sturen.

Wilt u het product omruilen voor een andere maat of uitvoering? Dan vragen we u vriendelijk hier een nieuwe bestelling voor aan te maken.
De verkeerde maat kunt u meteen retour sturen of als u twijfelt of de nieuwe maat wel goed past kunt u dat ook eerst even af wachten zodat u maar 1x een pakket retour hoeft te sturen. 

Voor een volledig en uitgebreid overzicht van alles wat met retouren te maken heeft verwijs ik u graag naar onze informatie pagina over het verzenden en retourneren: Alles wat u moet weten over retourneren

.

Kan ik een bestelling ook achteraf betalen?

Nederlandse klanten kunnen bij Pets Passion op factuur betalen.
Sinds eind maart 2017 heb ik daarvoor een koppeling met AfterPay. Zij zorgen ervoor dat u per mail een factuur toegestuurd krijgt welke u ook aan AfterPay dient te voldoen. De betalingstermijn is normaal gesproken 2 weken. Helaas is deze koppeling er nu nog niet voor klanten in het buitenland.

.

Ik heb gekozen voor AfterPay maar ik heb geen factuur ontvangen.

U hoort kort na het ontvangen van uw bestelling per mail een factuur van AfterPay te hebben ontvangen.
Normaal gesproken krijgt u meteen nadat u de bestelling heeft geplaatst van Pets Passion een mail om uw bestelling te bevestigen. Heeft u deze mails niet gehad en kunt u ze ook niet vinden bij uw spam? Neem dan contact met me op zodat ik kan controleren of uw email adres wel correct is.

Als u wel van Pets Passion mails heeft ontvangen over uw bestelling maar 2 dagen later nog altijd geen mail van AfterPay, dan raad ik u dringend aan dit aan mij te melden zodat ik alle informatie na kan kijken en contact op kan nemen met AfterPay. Uw betalingstermijn is namelijk wel gewoon al ingegaan en AfterPay zal tot herinneringen en aanmaningen over gaan mocht betaling uit blijven. Het is daarom belangrijk dat u de mail goed binnen krijgt.

Controleer bij uitblijven van mails ook of uw mailbox niet per ongeluk vol zit.

.

Ik heb een klacht, hoe lost u dat op?

Voor mij bent u als klant erg belangrijk. Klantenservice staat bij mij voorop en ik zal altijd mijn uiterste best doen om bestellingen, vragen en eventuele problemen naar tevredenheid af te handelen.
Als u klachten heeft of niet tevreden bent hoor ik dat uiteraard graag, neemt u alstublieft contact met me op zodat we kunnen kijken hoe we het op kunnen lossen.

Ik zal er altijd naar streven om samen met u een passende oplossing te bedenken. Mocht het toch voorkomen dat we er samen niet uitkomen dan kunt u terecht bij verschillende geschillencommissies. 

Ik ben lid van WebwinkelKeur, bij hen kunt u eenvoudig terecht voor een bemiddeling.

Daarnaast ben ik ook lid van de Dibevo, de brancheorganisatie voor dierbenodigdheden en zij hebben ook een geschillencommissie. Hier mag u altijd eventuele klachten of problemen voorleggen mocht u er met mij niet uitkomen.
Het adres is: Geschillencommissie Gezelschapsdieren, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
Voor het laten behandelen van uw klacht wordt wel een vergoeding in rekening gebracht.

Tot slot is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

.

Waarom zit mijn bestelling in een eerder gebruikte doos?

Mijn nieuwe voorraad zit altijd in diverse omdozen.
Ik denk graag aan het milieu en vindt het daarom dan ook zonde om deze goede dozen zomaar weg te doen. Daarom worden alle dozen die bij mij binnen komen indien mogelijk bewaard en hergebruikt.

Ik zoek voor alle bestellingen altijd de best passende doos.
Aangezien alle producten in het assortiment ook een andere maat hebben is het helaas niet mogelijk om voor alles een perfect passende doos te hebben. Daarom kan het ook voorkomen dat een doos kleiner wordt gemaakt om uw bestelling er zo optimaal mogelijk in te laten passen. 

.

Waarom is de doos opgevuld met diverse opvulmaterialen?

Ik ben erg begaan met het milieu en de natuur. Daarom gooi ik plastic e.d. liever niet weg maar hergebruik deze zoveel mogelijk.
Uiteraard doe ik mijn best een bestelling zo netjes mogelijk in te pakken maar soms komt het voor dat ik verschillende soorten en materialen bij elkaar gebruik. 

.

Waarom zit er een klein stukje karton bovenin de doos?

De meeste bestellingen worden in een doos ingepakt en deze wordt met tape dicht gemaakt. Ik kan me daarom goed voorstellen dat u een mesje of een schaar pakt om de doos open te maken. Daar hou ik bij het inpakken en dichtmaken van de doos rekening mee. Als het gevaar bestaat dat bij het openen met een mes of schaar het product mogelijk geraakt wordt doe ik vaak een stuk karton erbij om schade aan het product te voorkomen.

.

Gebruiken jullie cookies?

Pets Passion maakt gebruik van cookies om de site goed te laten functioneren.
Deze informatie wordt puur gebruikt voor uw eigen winkelgemak, zoals het onthouden van de inhoud van uw winkelmandje,  en absoluut nergens anders opgeslagen of gebruikt voor marketing doeleinden. 

Daarnaast maakt de website gebruik van Google Analytics. Hiermee wordt bijgehouden hoeveel bezoekers er op de site komen. Deze statistieken worden puur gebruikt om te zien hoe de site functioneert. Met deze cookies krijg ik geen persoonlijke informatie, ik kan niet zien wie er wanneer welke site heeft bezocht. Analytics laat mij puur per pagina het aantal bezoekers zien maar geen ip adressen o.i.d. 

Dus ja, ik gebruik cookies maar niet voor marketing doeleinden zoals vaak wordt gedaan.
U krijgt na het bezoeken van onze shop niet overal reclame van net bekeken producten te zien zoals bij sommige webshops wel het geval is.

Voor een uitgebreid overzicht van ons privacy beleid verwijs ik u graag naar de uitgebreide pagina hierover: Privacy beleid van Pets Passion